Kanta-Hämeessä uusia toimia lasten ja nuorten lukutaidon vahvistamiseksi
Kanta-Hämeessä on tunnistettu lasten ja nuorten lukutaidon eriytyminen ja siitä johtuvat haasteet. Uusi lukutaitojen seurannan malli tarjoaa käytännön työvälineitä suunnan kääntämiseksi sekä alueellisesti että paikallisesti.Tutkimusten mukaan lasten lukutaito sekä mahdollisuudet lukea vaihtelevat suuresti eri alueilla. Uusi erityisopettajien kehittämä lukutaitojen seurannan toimintamalli mahdollistaa oikea-aikaisen tuen luku- ja kirjoitustaidon kehittymisessä. – Luku- ja kirjoitustaito vaikuttavat laaja-alaisesti lapsen oppijaminäkuvaan, koulumotivaatioon ja -hyvinvointiin. Tästä syytä on erittäin tärkeää tunnistaa tuen tarpeet mahdollisimman … Lue lisää